Trije tedni kanadskega ledu

Objavljeno: 5. Januar 2016 - 21:13
Komentarji: 0 komentarjev

Janez Svoljšak in Marko Kejžar plezala v Kanadi.

13.12 se z Markom dobiva na letališču v Calgary-u. Najameva avto in se odpeljeva proti hribom. Po uri vožnje se ustaviva v Lac de Arch, kjer se nastaniva. Najprej greva plezat na področje Kananaski v Thomas Evan Creek. Po uri dostopa prideva pod tri 100 metrske slapove. Zaradi gneče izbereva levega, 2 low 4 zero. Po dveh raztežajih trdega ledu sva na vrhu. Ker je v drugih dveh slapovih še gneča greva naprej po soteski, kjer preplezam Physio-Therapy in Green Monster. Naslednji dan se odpeljeva na Icefield parkway. Z bolj praznim tankom se pripeljeva do Saskatchewan river crossing. Bencinska črpalka pa je tam žal čez zimo zaprta. Nekaj kilometorov naprej se ustaviva pri hostlu, kjer na srečo dobiva malo bencina. Odpeljeva se še malo naprej, parkirava in greva plezat Polar circus. Do zadnjega dela plezava nenavezana. Gaziva in čistiva sneg z leda, prideva pod zadnje 4 raztežaje kjer se naveževa. Ker vrh smeri izgleda blizu, pustiva rukzaka in lučki pod zadnjim delom, ko pa prideva na vrh je že skoraj temno. V temi prideva nazaj do ruzakov, ki so bili odprti, stvari pa razmetane okoli. Krokarji so pogledali če je kaj za njih. Lučki so na srečo pustili. Nadaljujeva z sestopom, večinoma se spuščava po vrvi, odpeljeva se proti domu, a nama je 15km pred Lake Luisom zmanjkalo bencina. Ker je prometa malo, prespiva. Prvi avto se mimo pelje okoli šestih zjutraj, kakšno uro kasneje nama nekdo ustavi. Marko gre z njim, vmes še enkrat štopa, da pride do bencinske. Vrne se s kantico bencina in nadaljujeva pot.

Naslednje jutro parkirava na prakirišču za Stanley Headwall. Termometer kaže -23. Po uri in pol prideva pod Nightmare of Wolf street. Lepa linija, z dvema kombiniranima raztežajema in dvema lednima. Prvi mix ob dobrih hookih ni težak, drugi pa ima bolj malo ledu ob prehodu čez streho, tako da je malo težje in zoprno saj je par metrov treba preplezati po zelo tankem ledu, nadaljevanje raztežaja postreže še z nekaj zahtevnimi prehodi v ledu. Zadnji raztežaj je zahteven, veliko gob in svečkastega ledu.

Zjutraj štartava malo kasneje, malo dostopa in hitro plezava krajše mix smeri v Haffner creek. Po ogrevanju greva višje po soteski do jame, kjer so težje smeri, vendar ne prideva do nje, ker je led v soteski pretanek za hojo. Vrneva se na začetek in splezava kar nekaj smeri dolgih do 15 metrov z lepimi izstopi po ledu. Odpeljeva se na področje Field. Začneva v Carlsberg Column nadaljujeva z Cascade Kronenberg in zaključiva v Pilsner Pillar. Drugi slap postreže z lepim prehodom za svečo in strmim izstopom. Pilsner Pillar pa je na žalost zelo plezan in ima veliko lukenj, tako da ni bil preveč zahteven za splezat. Okoli poldneva se odpeljeva proti Ghost valley. Po strmem, malo ledenem klancu, se spustiva z Big Hilla in doseževa posušeno strugo. Najna smer je na jugu, tako da bi se morala še nekaj kilometrov peljati vendar se odločiva da bova šla raje peš, kot pa da avto zakoplje v pesku ali pa napihanem snegu. Prespiva na sedežih.

Zjutraj se odpraviva proti smeri Real big drip. Na srečo zadaneva dostop v temi. Orientirati se je zaradi gozda kar težko. Prvi raztežaj ima krušljivo skalo in skrite hooke. Drugi raztežaj je povsem leden, začne se s strmimi gobami, konča pa z manjšim previsom. Nasledji mix raztežaj je eden najzanimivejših, kar sva jih plezala, saj na sredini raztežaja splezaš skozi "luknjo" za svečo in tam plezaš naprej med ledom in skalo. Sledi kratek ledni ratzežaj okoli sveče in sva ven iz težjega. Naslednje dva ledna raztežaja presenetita in sta kar težka za oceno.
Po dnevu počitka se vrneva v Stanley Headwall. Odločiva se za smer Suffer Machine. Smer se je dosedaj le enkrat potegnila do tal, tako da začneva na desni po skali. Plezanje je delikatno, po majhnih hookih in malo manj sporoščeno zaradi starih svedrovcev. Naprej sledijo trije raztežaji ledu, ki pa so zaradi trdega in mestoma kložastega ledu zoprni za plezat. Še enkrat se odpeljeva na Icefield parkway. Začneva z Murchison falls. Zaradi mraza je bil led zelo trd, tako da je šlo bolj počasi. Kljub nizki oceni sva se kar naplezala.

Naslednji dan greva v Cineplex cave, kejr v četrtem poizkusu preplezam Stell Konan. Smer je zelo previsna z nekaj dolgimi gibi in nekaj slabimi hooki, na katerih moraš imeti nekaj sreče, da ob nihaju ostaneš gor. Za zadnjo smer na tem področju izbereva Mixed master. Po lednem začetku, sledi prečka po krušljivi in naloženi skali v levo, nato en raztežaj položnega in tankega ledu. Vmes še malo po snegu in sva pod zadnjim lednim raztežajem. Začetek je zelo ozek in mestoma odstopljen, na srečo je po nekaj metrih v skali klin, višje je led širši in uspešno izplezava na vrh smeri. Za zadnjo smer se vrhneva v Ghost valley. Dostop sva si malo podaljšala, saj sva parkirala na vrhu Big hilla. V temi prideva pod prvi slap. Ko ga preplezava, ugotoviva da to ni Aquarius ampak Sunshine. Preberem opis in na srečo lahko prečiva naprej in prideva pod Aquarius. Opraviva z "dostopnim" slapom in prideva v amfiteater Recital hall. Na levi nad nama visi sveča nenarejene smeri Fearfull Symetri, na desni pa 75 metrov lednega stebra Rainbow Serpent. Začne se z 20 metri položnejšega ledu, da prideš do stebra. Prvi del je bil gobast, po 60 metrih pa sem priplezal na udobno polico za svečo, kjer naredim sidrišče. Sledi še zadnji raztežaj, ki je krajši, vendar v slabem, svečkastem ledu je plezanje, ob slabem varovanju, zahtevno. Zadnjih nekaj metrov sveče je obsijane s soncem, vendar zaradi mrazu ni nobene razlike v ledu, ki je na soncu ali pa v senci.

Zadnji dan sva se namesto vertikalnemu ledu posvetila vodoravnemu in pogleda kako Anže Kopitar igra v NHL.

Seznam smeri:
Vse smeri, razen Stell Koan, sem preplezal na pogled, Marko pa si je v večini kombiniranih raztežajih pomagal s tehniko.

Thomas Evan Creek:- 2 low 4 zero: 90m Wi4

-Aquarius: 60m Wi4
-Rainbow Serpent: 75m Wi6

Janez Svoljšak

Fotografije: Janez Svoljšak in Marko Kejžar.

Kategorija:
Deli z ostalimi:

Komentiranje in spletni bonton

Spoštovani uporabniki spletnega portala Friko.si, skupaj lahko naredimo naš in vaš Friko.si bolj prijazen. Ekipa Friko je vesela vaših odzivov in mnenj, saj smo prepričani, da lahko odprta debata pripomore k mnogim pozitivnim spremembam in razvoju portala.

Na naši spletni strani ne želimo omogočati anonimnih sovražnih govorov in žalitev, zato smo za komentiranje uvedli obvezno registracijo, ki jo lahko opravite tukaj. Pred oddajo komentarjev se morate najprej prijaviti.

Vabimo vas, da si tudi preberete pravila komentiranja.

Če ste naleteli na vsebino, ki se vam zdi nezakonita, jo lahko prijavite na Spletno oko. Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.